فویل سیل القایی چیست ؟

 

یکی از بهترین و بهداشتی ترین روش ها برای بسته بندی محصولات به خصوص درب ظروف استفاده از دستگاه سیل القایی است، فویل سیل القایی  برای بسته بندی محصولات شیمیایی و یا داروها و مواد غذایی استفاده می شود، با فویل سیل القایی می توانیم درب های پلاستیکی و شیشه های فلزی را به صورت کاملا بهداشتی پلمپ و بسته بندی کنیم در مواقعی که محصول ما مایع هست این بسته بندی بسیار اهمیت دارد. جنس فویل سیل القایی از یک لایه لمینت و لایه بعدی ورق فوم یا مقوایی است که روی هم چسبیده می شود، این ورق های فویل بسته به اندازه درب بطری بریده می شوند و به پولک های کوچک در می آیند، بعد از قرار گرفتن برچسب در سر بطری یا ظرف مورد نظر محصول را زیر هد دستگاه فویل سیل القایی با فاصله دو یا سه میلیمتری قرار می گیرد. این دستگاه فویل را گرم می کند و این گرما باعث می شود لایه لمینت نرم شود و به دهانه ظرف بچسبد.

 

یکی ازمهم ترین و کاربردی ترین دستگاه برای بسته بندی در کارخانجات دستگاه سیل القایی است،که معمولا برای بسته بندی محصولات غذایی در تولید خوراکی ها استفاده می شود، در حال حاضر دستگاه سیل القایی در کارگاه ها و تولیدی های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد، طرز کار این دستگاه به این صورت است که مواد ترموستات را توسط حرارت القایی به همدیگر می چسباند، مواد ترمو پلاستیکی به موادی می گویند که در برابر حرارت قابل ارتجاع ، منعطف یا نرمش پذیر هستند. معمولا از فویل هایی از جنس آلومینیوم به عنوان انتقال حرارت القایی برای آب بندی کردن درب به کار می رود، معمولا سرپوش القایی چند لایه دارد و از کاغذ ، فویل ، آلومینیوم و موم چسب درست شده است، که بر روی ظرف ها قرار می گیرد این دستگاه برای ظروفی با جنس های پت ، پلی پروپیلن، پلی اتیلن و شیشه کاربرد دارد.

فویل سیل القایی

 

کاربرد سیل القایی در صنایع مختلف

فویل سیل القایی در شغل ها و محصولات مختلف کاربرد بسیاری دارد، در متن زیر چند نمونه از کاربرد های مختلف را اشاره می کنیم :

_  در تولید محصولات بهداشتی و پلمپ کرم های مختلف استفاده می شود.

_  در صنعت کشاورزی برای بسته بندی کود ها و حشره کش ها استفاده می شود.

_  در بسته بندی روغن موتور و ضد یخ کاربرد بسیاری دارد.

_  در بسته بندی مواد غذایی مثل شیر ، ماست ، روغن مایع ، ادویه ها و آب میوه ها استفاده می شود.

_  در صنعت دارویی برای بسته بندی قوطی های دارویی از دستگاه فویل القایی استفاده می شود.

 

 تنظیمات لازم برای استفاده از دستگاه سیل القایی

 

مرحله اول : تنظیم ارتفاع دستگاه باید در گام اول انجام شود .

مرحله دوم : باید محل قرار گیری دستگاه فویل سیل القایی انجام شود .

مرحله سوم : میزان سرعت نقاله دستگاه باید تنظیم شود.

 

نحوه انتخاب فویل های مناسب

پولک ها از چند لایه ساخته شده اند جنس این لایه ها و میزان ضخامت آن به جنس ظرف دارد، تمامی پولک ها همگی لایه آلومینیوم را دارند، هر چقدر ضخامت آلومینیوم بیشتر باشد ، برای گرم شدن نیاز به الکترومغناطیسی بیشتر دارد، جنس پولک با محتویات ظرف خیلی مهم است، و از دو جنبه باید بررسی شود، در مرحله اول باید توجه داشته باشیم که گرمای دستگاه فویل القایی تاثیر زیادی روی محتویات داخل ظرف نداشته باشد، و اگر اندازه فویل ها به صورت دقیق باشد و به درستی بچسبد به ظرف جلوگیری می کند و از ورود هوا به داخل بسته بندی ممانعت به عمل می آورد.

 

انواع دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی در دو نوع تولید می شود،  این مسئله باعث می شود تا کاربرد آن ها در صنایع مختلف بسته بندی بالا می رود.لازم به ذکر است در کارگاه های مختلف و کوچک و خانگی برای انواع ظروف استفاده می شود.

انواع دستگاه سیل القایی به شرح زیر است :

  1. سیل القایی دستی
  2. سیل القایی اتوماتیک

دستگاه سیل القایی دستی : این مدل به صورتی است که از صفر تا صد کار بسته بندی تا سیل کردن به عهده کاربر است ، برای افرادی که ورودی نسبتا کمی نسبت به دیگر صنایع دارند این دستگاه خیلی مناسب است، این دستگاه مصرف انرژی پایینی دارد .

 

دستگاه سیل القایی اتوماتیک : این دستگاه ها به دلیل فناوری پیشرفته ای که دارد استفاده از آن در صنایع بزرگسال مفید و راحت است. و سرعت آن نسبت به دستگاه سیل القایی دستی بیشتر است و مقیاس بالاتراز ورودی را انجام می دهد.

 

موارد استفاده از این دستگاه :

  • محصولات غذایی
  • محصولات کشاورزی
  • محصولات شیمیایی و دارویی

دستگاه پلمپ مواد غذایی

دستگاه پلمپ در واقع برای بستن و محکم کردن درب انواع ظروف بسته بندی انجام می شود، و از لحاظ مصرفی انواع مختلفی دارد : پلمپ درب مواد غذایی ، پلمپ درب بطری پلاستیکی ، بطری های شیشه ای ، پلمپ شکلات صبحانه ، پلمپ انواع عسل ، پلمپ درب شیشه ای است، نام دیگر دستگاه های سیل القایی دستگاه سیل وکیوم است .

دستگاه پلمپ مواد غذایی

 

انواع دستگاه پلمپ سیل القایی

پلمپ دستی :

برای بطری های پلاستیکی جهت محکم کردن درب بطری به صورت دستی و آسان به کار گرفته می شود، و از پاره شدن درون درپوش جلوگیری می کند.

 

پلمپ قوطی پلاستیکی :

از این دستگاه برای بستن و محکم کردن کردن درب بطری های پلاستیکی استفاده می شود، در ابتدا درب گذاری به صورت دستی است و بعد از آن دستگاه بدون آسیب زدن به درپوش پلاستیکی بسته بندی را تکمیل می کند.

 

پلمپ قوطی پلاستیکی

 

پلمپ درب شیشه ای:

پلمپ محصولات شیشه ای توسط دستگاه مخصوص انجام می شود ، و می تواند در یک ثانیه درب بطری یا شیشه را پلمپ کند ، این دستگاه به عنوان دستگاه سیل القایی برای انواع ظروف از جنس پلاستیک و شیشه است، برای هر محصولی که داخل ظرف شیشه ای بسته بندی می شود مانند کره بادام زمینی ، ارده ، و انواع میوه خشک استفاده می شود.دستگاه پلمپ یک دستگاه اتوماتیک است که انواع ظروف شیشه ای مانند : انواع سس ها، عسل، استفاده می شود، قیمت این دستگاه بین 2 تا  20  میلیون تومان است.

 

پلمپ درب شیشه ای

در چه ظرف هایی را می توانیم پلمپ کنیم ؟

همان طور که گفته شد پلمپ درب بسته بندی به منظور محکم کردن و جلوگیری از ورود و خروج هوا و باکتری به داخل بسته بندی انجام می شود، و درب ظرف های شیشه ای مربا، ترشی، سس و همچنین شکلات صبحانه و انواع عسل را میتوان در ظروف شیشه ای و پلاستیکی پلمپ کرد.

 

آیا پلمپ سیل القایی روی تاریخ انقضا تاثیری دارد ؟

دستگاه پلمپ به صورت کلی همه قسمت های درب را وکیوم می کند و قابلیت پلمپ ظروف پلاستیکی را هم دارد و لازم به ذکر است باعث طولانی تر شدن تاریخ انقضا محصول می شود.

 

این دستگاه ها با کیفیت ترین بسته بندی را انجام می دهد، مزایا استفاده از این دستگاه این است که بسته بندی مقاوم و محکم می شود و دیگر مزایا این است که : محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن ، بخار آب، گردو خاک، وعدم نفوذ پذیری بسته بندی یک مسئله و امتیاز مهم و اساسی در طراحی است.

 

در برخی بسته بندی ها ماده جاذب اکسیژن برای کمک به طول عمر و به طور خاص برای سالم ماندن محتویات محصول استفاده می شود، در بعضی از بسته بندی های غذا فشار هوای کنترل شده قرار می گیرد ، این دستگاه ها در حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم ترین وظایف بسته بندی است.

مزایا استفاده از دستگاه فویل سیل القایی

_   قابلیت جا به جایی و حمل آسان

_  بالا رفتن امنیت و ایمنی در سرقت و خرابی ها

_  کاربر بالای آن ها در صنایع

_  جلوگیری از دستکاری محصول

_  حفظ خواص و کیفیت اولیه محصولات

_  ماندگاری  و تازگی بالای محصولات

_  سرعت بالا در تولید

_  جلوگیری از جعل و یا کم یا زیاد کردن محتویات داخل ظروف

_  جلوگیری از نشت مواد داخل ظروف که عمده تفاوت سیل درب ها با دیگر روش های بسته بندی است.

 

قیمت سیل القایی

قیمت سیل القایی مانند تمامی محصولات دیگر ، یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری هر تولید کننده ای است ، در کنار کیفیت محصولات قیمت آن هم حائز اهمیت بسیاری است، بسیاری از مشتریان  بعد از بررسی قیمت واشر سیل، ترجیح می دهند از سایر روشهای پلمپ درب بطری استفاده کنند، اولین عامل تاثیر گذار در قیمت سیل القایی پلی اتیلن، یا پت یا شیشه کاربری آن است،اینکه واشر سیل القایی برای ظروف پت ، پلی اتیلن، پلی پروپیلن و یا شیشه در نظر گرفته شده است قطعا روی قیمت آن تاثیر گذار است به عنوان مثال قیمت سیل القایی شیشه در مقایسه با سیل القایی پت معمولا گرانتر است.

 

نوع آلومینیوم سیل

انواع مختلفی از این محصول برای پلمپ ظروف وجود دارد، تک لایه یا دو لایه بودن واشر سیل، جدا شونده یا جدا نشونده بودن آن ، تک لایه ، پشت فوم و مقوا یا کیفیت آن بر قیمت فویل سیل شیشه یا پت و پلی اتیلن تاثیر مستقیم خواهد داشت. آلومینیوم سیل های مخصوص سموم و مواد شیمیایی هستند که از نظر قیمتی محصولات گران تری در مقایسه با واشر های مواد غذایی و صنعتی هستند. انواع آلومینیوم وارداتی به نسبت انواع داخلی دارای کیفیت بالاتر نیز می باشند، قیمت سیل القایی در انواع اروپایی معمولا به نسبت انواع سیل چینی و یا مالزی گرانتر هستند. واشرهای آلومینیومی سیل این امکان را به تولید کننده می دهد که بر روی آن نوشته یا نماد دلخواه را چاپ کند. دستگاه فویل سیل حرارتی هم نوع دیگری از ماشین های سیل محسوب می شود که در شرکت سیل آرون   طراحی و ساخته می شود و ثبت سفارش با تعداد مشخص قابل انجام است.

 

سایز واشر سیل

یک مسئله مهم روی قیمت آلومینیوم سیل پلی پروپیلن، پت، شیشه یا پلی اتیلن تاثیر مستقیم دارد سایز واشراست.ودر صورتی که جنس واشرها یکسان باشد هر چقدر سایز واشر بزرگتر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت.

 

مقدار سفارش

آخرین پارامتر تاثیر گذار روی قیمت آلومینیوم سیل، تعدادی است که خریدار برای سفارش اعلام خواهد نمود ، هر قدر تعداد نورد نیاز بیشتر باشد هزینه های تولید هم کمتر می شود، تعداد سفارش با قیمت سیل القایی نسبت عکس دارد و با افزایش تعداد سفارش، قیمت ارزان تر خواهد شد.

 

نکته خیلی مهم این است که کیفیت واشرسیل و قیمت آن دو آیتم بهم وابسته هستند، و قطعا کیفیت مطلوب یک محصول تا حد زیادی بر قیمت تمام شده محصول اثر گذار است و باعث افزایش قیمت آن می شود، اگر قیمت یک محصول در مقایسه با یک محصول با کیفیت به طور قابل توجهی پایین تر باشد حتما باید به کیفیت محصول شک کرد آن را از لحاظ کیفی مورد بررسی دقیق تری قرار داد. اگر فروشنده ای به دور از انصاف ، واشر صنعتی را بجای واشر سیل فود گرید به خریدار پیشنهاد بدهد محصول آن اختلاف قیمت بسیاری دارد. قیمت فویل سیل القایی لطفا با پرسنل فروش سایت واشرسیل آرون به صورت حضوری و غیر حضوری ثبت سفارش بفرمایید.

 

درب شیشه ای

ظروف مناسب برای دستگاه فویل سیل القایی

ظرف ها و بطری هایی را می توانیم سیل یا دربندی کنیم که درب های آن ها به صورت پیچی باشند و یا بعد از بسته شدن و درزگیری فشار زیادی به روی واشر سیل و لبه درب ایجاد نشود ، لازم به ذکر است ظروف از جنس آهنی و فلزی امکان کار با دستگاه سیل القایی نخواهند داشت معمولا جنس ظروف برای پلمپ از جنس پت و شیشه و پی وی سی می باشد.

 

تفاوت دستگاه سیل القایی با دستگاه های دیگر پلمپ چیست؟

تفاوت اصلی سیل القایی با سایر دستگاه های سیل از قبیل سیل وکیوم و سیل های حرارتی این است که به عنوان دستگاه دوخت عمل می کند، وحرارت را از طریق میدان مغناطیسی به ظرف رسانده می شود.و این عمر سبب پلمپ درب می شود.

 

خرید اینترنتی دستگاه واشر سیل القایی

خرید اینترنتی یکی از بهترین روش های خریداری دستگاه های واشر سیل است، یک راهکار بسیار راحت و پرطرفدار برای شما مشتریان عزیزخرید غیر حضوری و اینترنتی است. در این روش خرید سیل القایی ابتدا باید نوع محصول خود را انتخاب کنید و مطالب مد نظر برای آن را به خوبی مطالعه کنید. تاکید ما بر مطالعه محتوای هریک از محصولات به دلیل بیشتر شدن آگاهی شما با مشخصات آن و انجام یک خرید درست و مناسب است، بعد از مطالعه دقیق نوع دستگاه سیل القایی حالا نوبت به خرید  و ثبت سفارش آن می رسد. برای اینکار با شماره های قرار داده شده در سایت و فضای مجازی تماس حاصل فرمایید و سفارش خود را انجام می دهید. بعد از ثبت سفارش حتما برای ارسال مرسوله باید آدرس صحیح را درسایت ثبت کنید و در سریع ترین زمان محصول خود را دریافت نمایید. با ارسال محصول یک گواهی معتبرمبنی براصالت کالا و گارانتی دستگاه برای شما ارسال خواهد شد و با نصب آن خدمات پس از فروش برای شما فعال خواهد شد ، لازم به ذکر است که فرآیند خرید اینترنتی تمامی محصولات سیل القایی را می توانید به راحتی حتی فقط با یک تماس انجام دهید و دیگر لازم به انجام کار دیگری نیست.

 

شما می توانید در بخش خرید اینترنتی از مشاوره رایگان تلفی هم استفاده کنید و تمامی سوالات خود را در خصوص تمامی انواع دستگاه سیل القایی مطرح کنید. مشاورین واشر سیل آرون به خوبی شما را برای  خرید اینترنتی راهنمایی می کنند.

 

مراجعه حضوری

یکی دیگر از روش های سنتی و قدیمی که در حال حاضر هم میتوان استفاده کرد ، خرید دستگاه سیل القایی است برای خرید به واحد فروش مراجعه فرمایید در ادامه کارشناسان و مسئولین این بخش شما را راهنمایی می کنند  و شما می توانید تمامی مشخصات دستگاه، کارایی، عملکرد، نحوه بسته بندی و سایر موارد را از آنها بپرسید و یک خرید خوب را تجربه کنید.

عملکرد و نحوه انجام کار دستگاه های واشر سیل در بسته بندی محصولات از جمله مهمترین عوامل مهم در قیمت می باشد که نوسانات زیادی را در تعیین قیمت هریک از دستگاه ها ایجاد می کند. اگر بخواهیم به عوامل مهم دیگر در قیمت دستگاه سیل القایی اشاره کنیم موارد زیر موارد مهمی است:

جنس بدنه، قدرت سیل کردن، تیراژ کار،نحوه کار وضعیت دستگاه، نوع بسته بندی ، پشتیبانی محصولات متفاوت، حوزه کار

موارد گفته شده در واقع برخی دیگر از موارد تاثیرگذار در قیمت دستگاه سیل القایی می باشد که شما می توانید با تماس خود به تمامی اطلاعات لازم و ضروری در این خصوص دست یابید.

 

چرا باید محصولات سیل القایی را برای پلمپ از واشر سیل آرون خریداری کنیم ؟

واشر سیل آرون یکی از شرکت های قوی و معتبر در زمینه تولید انواع واشر سیل القایی میباشد  که تمامی محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. و دارای ضمانت و ارائه کیفیت بالای چاپ محصولات و پلمپ ها می باشد. شرکت واشر سیل آرون  در واقع تولید کننده انواع واشر سیل القایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد و توجه به قیمت های مختلف محصولات ، جهت اطلاعات بیشتر ،  سفارش و  یا خرید  محصول مورد نظر ، با کارشناسان ما تماس بگیرید و به طور رایگان از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.